Dovolená Věcov 2001       2001-07-28

Sobota
Po nákupu v Říčanech jsme se všichni sešli ve Bříství, naložili vše potřebné a vyrazili směrem na Kolín, Čáslav, Žďár nad Sázavou, Nové město na Moravě. Do Věcova jsme dorazili kolem 15hod. na parkovišti u motorestu si nás vyzvedl majitel a jel před námi, aby ukazoval cestu. Chata leží asi dva kilometry za Věcovem, schovaná ve stráni, cesta vedla po polní cestě, muselo se jet pomalu. Místo se nazývá Polsko a leží opravdu na samotě u lesa :-)

Po vyřízení všech mutných formalit majitel odjel a my jsme se začali zabydlovat. Dole v přízemí předsíň, koupelna, záchod, obývák s jídelním koutem a kuchyní. V patře pak tři ložnice. V naší (já a Jani) se nacházely ještě další tři spací místa, malá chatička to nebyla.

Venku před chatou byl bazén, tak 3x3 metry, hlubokej asi 0,5m. Z boku "garáž", kde byl uskladněn gril, zahradní nábytek atd. Bazén byl před naším příjezdem vyčištěn a dopuštěn, tak byl celkem dost studený, ale i tak jsme kolem něj blbli celkem dlouho.. večer jsme si udělali ohníček a buřtíky.

Neděle

Dopoledne jsme šli do lesa zkusit, jestli rostou houby, ani jsme si na to nic nevzali. Jak jsme zjistili, hub rostlo celkem dost, co jsme pobrali do rukou, to jsme vzali na chatu. Sem tam byli ještě i nějaké borůvky. cestou lesem jsme zahlídli hada, nejspíš užovku. Odpoledne vysloveně rekreační, čachtání v bazénku, petanque, ringo kroužky atd. Večer jsme šli na večeři do Věcova do motorestu, kde měli údajně dobře vařit. Pivo pouze Polička, posadili nás někam bokem k televizi, na jídlo jsme čekali 1 a 1/4 hodiny... nikdy více.

Pondělí

Dopoledne jsme jeli do Nového Města na Moravě. Prošli jsme město, koupili pohledy a zašli na oběd.. ten byl super, takové porce, že jsme tam všichni funěli, nacpaný pupíky jak Pučmelouni. Poslali jsme pohledy, nakoupili zeleninu, brambory, meloun a potraviny a jeli zpátky na chatu. Jani si koupila barvu na škebli, tak jí Míša dělala kadeřnici. K večeři byla bramboračka s houbama a obalované houby s bramborem, Kajass to ukuchtil :-)

Úterý

Kolem oběda jsme vyrazili na výlet na Devět skal, dojeli jsme autem k Milovským rybníkům a odtud jsme v 13.00 vyrazili po zelené a dále po červené na Malinskou skálu, Lisovskou skálu, Dráteníčky a Devět skal. Tam jsme se vydrápali na vyhlídku a mohli jsme se kochat výhledem. Bohužel tam nebyla žádná restaurace ani občerstvení, takže nazpět jsme vyráželi celkem hladoví (hlavně někteří). Museli jsme ujít ještě pár kilometrů k autu a pak jsme se vydali do Sněžného na obědo-večeři. Dalo se, takovej průměr. Po návratu jsme se ještě vykoupali (tzn. vlezli do bazénu, zadrkotali zubama a zase rychle vylezli). Došli jsme na dříví a večer si grilovali kuřata.

Středa

Vstávali jsme poměrně brzy a už v 9hodin jsme vyrazili směrem na Bystřici nad Pernštejnem a dále na hrad Pernštejn. Trošku jsme bloudili, ale všechno dobře dopadlo, v podhradí jsme si prohlídli několik dravých ptáků (káně, sokol, několik sov, krkavec..) a od 10:30 jsme šli na prohlídku. Hrad je velký, jako jeden z mála nikdy nedobytý a celkem dost zajímavý. Pěkná je knihovna, kde jsou i plány na přestavbu, která se nikdy neuskutečnila. Na hradě Pernštejn se točilo poměrně dost pohádek - Princezna Fantagiro, Jak se budí princezny atd.

Z hradu jsme jeli do Bystřice nad Pernštejnem, nakoupit pár drobností a na oběd. Zašli jsme do hotelu a dali si celkem fajn oběd a zmrzlinový pohár. Jani si potom koupila tričko s panenkou. Po návratu bohužel nebylo moc na koupání, tak se odpočívalo, zašli jsme s Jani na dříví. K večeři bylo lečo. Večer došlo na backgamon a šachy, dopil se FC a tak jsme byli nuceni přejít na FN (brutalní normální fernet). Láďa zatopil v krbíku, příjemné.. kecal jsem se Stýfkem do 03:30, než jsme byli "posláni" do postele :-)

Čtvrtek

Ráno jsme šli na houby, tentokrát vybaveni nožíky a několika miskami, nasbírali jsme jich pěknou fůru.. k obědu špagety. Odpoledne flákání na zahradě, u bazénu, petanque. V 17hod. jsme vyrazilli na procházku po modré, na Skály (Starkov), což měla být zříceniny hradu, který byl ve 14 století rozbořen nějakému loupeživému rytíři. Cesta byla příjemná, loukou a lesem, zřícenina skvělá, takhle bych si představoval nedobitnej hrad (jak byl dobit, nechápu..). Večer grilování kuřat.

Pátek

Odjezd v 9:30 na hrad Svojanov. Nejprve jsme si prošli podhradí a pak jsme absolvovali prohlídku vnitřku. Vzhledem s vyhoření, časté změně majitelů se nedochovalo skoro žádné vnitřní zařízení hradu, takže je z něho galerie, kde lze vidět expozici loutek a keramické figurky Jana Kutálka. Zajímavý byl model hradu, jak měl původně vypadat.

Ze Svojanova jsme jeli do Poličky, opravdu krásné město, zachovalé opevnění kolem centa i se strážními věžemi. Na náměstí jsme si dali výborný oběd, svíčkovou s knedlíkem za 42,- (velmi příjemná změna po všech těch minutkách, hranolkách a smažákách) + dvanáctku. Poté jsme prošli město a koupili si lístky na prohlídku věže kostela sv. Jakuba , kde se narodil a žil hudební skladatel Bohuslav Martinů. Nahoru nás čekalo 192 schodů, ze začátku po točitém kameném schodišti, posléze po dřevěných příkrých schodech, celkem záhul. Nahoře se nachází dvě malinké místnosti, kde žili tři lidi, všechno si museli nahoru vynosit sami.. Z ochozu nádherný výhled na město a okolí. Nakonec jsme se stavili v cukrárně na dortíky, kávu, pohár. K večeři byli obalené houby s bramborem, zabalili jsme si většinu věcí, pak jsme seděli v obýváku a povídali si. Venku pěkná bouřka, dvakrát nám to vyhodilo proud, takže jsme svítili svíčkami.

Sobota

Budíček v 7:30, uklízení chaty, balení. V 9 hodin přijel majitel, převzal chatu, doplatili jsme za elektriku a vzdušné, sedli jsme do aut a vyrazilli směrem k domovům. Nejprve jsme jeli do Žďáru nad Sázavou, navštívili jsme původní klášter, dnes zámeček, moc pěkný areál, ve kterém se nachází funkční škola někdy z minulého století, muzeum knihy, velký kostel atd. Nedaleko se nachází kostel sv. Jana Nepomuckého na Zelené hoře, který je zařazen na seznam UNESCO. Moc pěkný s půdorysem do hvězdy. V současné době ho opravují. Potom rovnou do Bříství a kolem páté s Ladisem do Mcity.

Kajass 2006-07-14 01:31:54

15.4.2005 vyhořela část gotického hradu Pernštejn. Střecha o rozloze 20 krát 80 metrů se propadla do objektu, kde byla část sbírek. Oheň zničil první patro depozitáře a vzácnou střechu z 19. století, která v posledních letech prošla nákladnou renovací. Poškodil také sousední věž.

Přidání vlastního komentáře k této akci