Kovícká kola 2018 - Za krásami Moravy.       2018-08-11

Žádné velké plány, zkrátka zkusíme vyrazit na Moravu, to byl náš cíl.. a tak se scházíme v sobotu a při čekání na vlak svými obloženými koly blokujeme asi tak půlku hlavního nádraží v Praze. Naštěstí ne dlouho, za chvíli naskočí náš odjezdový peron a my nakládáme kola a po příjemně strávené cestě vykládáme v Olomouci.

Za krásami MoravyZa krásami MoravyZa krásami MoravyZa krásami Moravy

Ještě pár eskalátorů a už vylézáme před budovou, rozhlížíme se, zkoušíme výslovnost "Olomóooc", aby jsme trochu zapadli, hmm, taková banda stejně asi nemůže zapadnou, a tak vyrážíme směr centrum. Krásné to historické město, hradby, náměstí, spousty kostelů, kašen a morových sloupů. Na horním náměstí se chvíli zastavujeme, kocháme se architekturou, sloupem nejsvětější trojice a hlavně 3D bronzovým modelem města. Moc hezké. Liduprázdnými ulicemi ještě děláme několik okruhů a na chvíli přibrzdíme u u katedrály sv. Václava. Zatím co většina kouká na mohutnou stavbu a obdivuje vitrážová okna, Mařka poslouchá z kovové roury světské kázání, jak dospělý chlapec přichází z daleké Prahy ;-).

Konec rozjímání, je čas popojet dále a najít nějaké místo k jídlu .. naštěstí u cedule "Litovelské luhy" kluci zbystří, ha Litovel, ha pivovar, .. a už frčíme okolo krásných meandrů řeky Moravy. Takový zvláštní pocit, čím blíž k pivovaru, tím víc lidí. K branám už dorážíme v davu a vidíme, že jsme si to nemohli lépe načasovat. "Litovelský VOTVÍRÁK" asi největší akce za celý rok, co se tu koná ... pivo teče proudem, živá muzika se valí z pódia a ženský jsou fajn.

Ale popořádku, dorazili jsme brzo a tak máme v klidu čas si odpočinout, něco zakousnout, začít zlehka ochutnávat místní speciály a hlavně, zúčastnit se exkurze v místním pivovaru. Skvělá prohlídka za běžného provozu, kde si můžem prohlédnout, jak vypadá varna, kde zraje pivo, projít ležáckými sklepy a načerpat inspiraci třeba na uvaření vlastního moku. A hrrr ke stánkům, čeká nás Gustav, Václav, ALE i medový speciál, to vše z místní produkce a že je pořádně rozsáhlá. Z pódia se už line muzika a prostor před podiem se plní.. Mlok navazuje kontakt s cyklistkou z okolí, jiní se slečnou a jednorožcem, Janou a i ostatními fajn lidmi. Padá tma a na podium se řítí Kabát revival a za nimi Tři ségry banditos. Zábava na plný koule i s ohňovými efekty a ohňostrojem. Je ještě čas na nějaký to pivko o přestávce a Wohnout na konec. Pak už jsi jen pamatuju divoký přejezd mimo centrum a ranní probuzení někde v parku.

Za krásami MoravyZa krásami MoravyZa krásami MoravyZa krásami MoravyZa krásami MoravyZa krásami MoravyZa krásami MoravyZa krásami Moravy

Dopoledne mžouráme do mapy a vymýšlíme směr trasy, ale Br..no někam na jih. Přibržďujeme v Náměšti na Hané, projíždíme stezku větrných mlýnů až na chvíli zastavujeme ve vísce Ptení ve stínu lip, aby jsme si trochu odpočinuli. Po chvíli se blíží jeden místní bohatýr a ptá se, jestli by jsme si nedali pivko, neznalí místních zvyků se díváme dost podezřele, ale vše se záhy vysvětluje, rodina slaví a mají v sudu nějaký ten litřík navíc, tak se rádi rozdělí.. Milí to hanáci :-) Za chvíli už má každý svůj půllitr a asi i životní lekci, že život může být krásný a všechno je to jen o lidech :-)

Za krásami MoravyZa krásami MoravyZa krásami Moravy

Ani se nám z tohoto úžasného místa nechce, ale bylo by dobré i něco zakousnout. Přejeme oslavenci, vracíme půllitry a popojíždíme k hradu Plumlov, kde se nasytíme a poté jen svalíme dolů na přehradu na koupání a pohodu u pivka. Přespání nacházíme nedaleko v lesích u Ježova hradu (vojenský újezd).

Za krásami MoravyZa krásami Moravy Za krásami MoravyZa krásami Moravy

Naštěstí se Mařkovy obavy, že nás již prozradila sojka, nevyplnily, nikdo nás nevyhmát a ráno jsme v klidu mohli pokračovat neustále stoupajícím údolím až k rozhledně Repechy s výhledem na Kralický sněžník. Přes zříceninu hradu Holštejn se dostáváme na území jeskyní. Jednu takovou malou, tajemnou "Lidomornu" se zbytky kostí prozkoumáváme přímo pod hradem, ale další nás ještě čekají, blíží se Moravský kras.

Z turisticky přístupných a upravovaných vybíráme Balcarku, před vstupem ještě dáváme do kupy kola a pak už se zanořujeme do chladného světa nádherně formovaných stalaktitů a stalagnátů. Výzdoba je opravdu bohatá a části jeskyně jako Galerie, Pohádka, či Přírodní chodba, patří mezi nejkrásnější v celém krasu a je fakt na co koukat. Zajímavá je i expozice života v jeskyních v době kamenné. No když už jsem tady, tak nejde opomenout se jet podívat na propast Macochu, takový symbol Moravského krasu. Jo, jako dobrý, ale stejně už jsme se všichni nejvíc těšili na vrcholové pivko. ;-).

A po pivku to chce něco pořádnýho k jídlu a na to jsme se zastavili v dobře vypadající restauračce v Blansku. Nikdo nelitoval, byla to luxusní záležitost. Ještě kousek popojíždíme, ale už šmejdíme, kde se uložit k spánku. Pěkné místo nacházíme v Bukovině mezi nádhernými stromy, kde rozkládáme ležení. Ráno nás z podplachty vytahuje sluníčko a tak si něco malého uvaříme a přejíždíme do Brna na vlak. Pivko, pár partiček kartiček a už jsme přiblíženi v Kolíně. Když projíždíme okolo řeznictví, neodoláme a posilňujeme se na další cestu okolo Labe. Stavujeme se v Liblicích u slavníkovského hradiště, občas přibrzdíme na pivko a nakonec ještě pozdravit Stýffka v Litoli, kde naše putování končí, takovým slavnostním grilováním.

Za krásami MoravyZa krásami MoravyZa krásami MoravyZa krásami Moravy

Je úžasné, co se za těch pár dnů dá stihnout. :-)

Kovíci, zas na viděnou! Vlastik

Přidání vlastního komentáře k této akci