Kovícká kola 2012       2012-08-01

Vzhledem k stále většímu nedostatku času začínáme poslední roky naše cyklení na vlakovém nádraží a necháme se popovézt někam dále od Prahy a pak se pomalu a v klídku vracíme zpět. Po loňské Sázavě padl letos výběr na Berounku. McMlok vymyslel trasu, dokonce včetně itineráře a mapičky s převýšením a koupil lístky do Plzně.

Na Hlaváku jsme se sešli ve středu před čtvrtou, někteří již načatí z mašinky Lysá - Masaryčka. Po nutném dokoupení zásob a naložení kol jsme obsadili kupátko a začali diskutovat o naplánované trase. Mě přišla krátká a seznámil jsem Kovíky s delší variantou "Sever". Slušně řečeno, tato alternativní trasa se nesetkala s patřičnou podporou kolektivu a tak jsem sám, rád, musel uznat, že tudy cesta nepovede.

V Plzni nás mašinka vysypala v dobré náladě kolem šesté hodiny, plán byl vyjet za Plzeň a někde přenocovat. Již první metry naznačily, že dneska bude vše jinak. Nejdříve jsme zabloudili přímo na nádraží, východ nám musel ukázat až ajznboňák. Pak kolem pivovaru dál směrem z města. Po prvním kilometru píchnul Mlok kolo, takže pauzička. Potom jsme někde blbě uhnuli a tak nějak jsme se do té Plzně zase vrátili. Zajímavý okamžik nastal, když jsme po chvíli bloudění byli posláni na lávku přes Berounku se slovy "kdyby jste to nezvládli, tak se vraťte a jeďte jinudy".

Význam těchto slov nám došel až na železné lávce, u které na druhé straně chyběl sjezd, místo něho tam byl přivařený 3m žebřík. Takže spustit/podat kola dolů. Za odměnu jsme se občerstvili v cyklo hospůdce a pak na doporučení majitele sjeli k Velkému Boleveckému rybníku do Autocampu Ostende. 5x širák a za 250,- můžem všichni přenocovat. Vzhledem k pokročilé hodině jsme stihli tak akorát pivko v místní nálevně (kde Kubass demonstroval vodotěsnost jeho nového foťáku poměrně zajímavou formou) a pak jen rozhodit plachtu.. 18km

Ráno jsem s Vlastikem otestoval místní rybník, luxusní osvěžení po ránu. Po snídani v místním bistru balíme a definitivně směřujeme z Plzně pryč. Kousek za Plzní zastavujeme v lese u staré kolomazné pece, pak přes Horní Břízu kolem kaolínových lomů do Plasů. Dále přes Mladonice, Žihle do Jesenice, kde se sekáme na zahrádce pod lípami, večeříme. Chvíli zvažujeme možnost zůstat s pěknou obsluhou až do zavíračky, nakonec se přesouváme do kempu na druhé straně obce. Poté, co jsem s fešnou recepční spočítal děti, dáváme pivko a hážeme plachtu vedle krytého sezení uprostřed kempu. 64km

Ráno budím kluky, stěhujem se pod střechu, nakonec z toho bylo jen pár kapek, takže můžeme kolem deváté vyrazit dále. Projíždíme Kosobody a v obci Soseň děláme zajížďku k Božímu kameni a Soseňskému lomu. Kolem poledního dáváme v Senomatech na návsi dršťkovou a jedno nefiltrované, následně projíždíme Rakovníkem a po doplnění zásob pokračujeme do Lužné.

Místní železniční muzeum je vlastně jediným pevně daným bodem letošních kol. Bohužel při našem příjezdu začíná pršet, což Kubass se Stýffkem nevydrží a odjíždí se schovat do hospody. Déšť vydržel přesně 5 min, pak už je krásně, takže muzeum jsme si vklídku prošli, koukli se na modelovou železnici a pak všichni sešli v hospě na jídlu.

cdmuzeum.cz: Muzeum Českých drah v Lužné u Rakovníka se již od roku 1999 zabývá údržbou a provozem historických kolejových vozidel, která po dlouhých letech ve službě dělají nyní radost železničním nadšencům i všem zájemcům o historii dopravy. Areál muzea je umístěn u železniční stanice Lužná u Rakovníka, v nádherné přírodě na okraji křivoklátských lesů. Ve zdejších sbírkách jsou k vidění jak parní lokomotivy různých kategorií a z různých období, tak i historické motorové lokomotivy, motorové vozy či ukázky technických zařízení na železnici.

Po odjezdu z Lužné jsme to směřovali k zakempení, doptali jsme se po kempu ve Třticích, prej máme zkusit, jestli nás Holanďáci vezmou... No nevzali, prej že na nás nemají "kalkulaci".. ze pro nás bude lepší ten kemp dole u rybníka.. Kemp dole u rybníka äka Termit byl fakt lepší.. bez sprchy, děsná 3lůžková chatička za 300,- Ale zůstali jsme. Celkově byl ten večer nejslabší z celých kol, hnusný pivo, vykoupat se pořádně nedalo, Kubass zlomil držák přehazky a vedle v chatce ukázkový příklad domácího násilí. A když jsme chteli zavolat policajty, tak to ne, to by z toho mohl být průšvih.. 58km

Ráno si zavolal Kubass tágo a zmizel (stejně ho tak trochu podezírám ze sabotáže..), bezproblémoví vyrazili po modré turistické na Ledce, Přelíc, líznuli jsem Slaný z jihu a mazali dál na Pchery a Brandýsek. Tak dlouho jsme hledali hospu na jídlo, až jsme zjistili, že jsme pár kilometrů od Kralup, tak jsme za to ještě trochu vzali a dojeli až tam. Hledání použitelné restauračky na jídlo byl vždycky v Kralupech problém, nakonec jsme skončili U Komárků, kde prý vyměnili kuchaře, jak nás informoval Marti$. Co ale zapoměl zmínit, že taky vyměnili obsluhu... no prostě výbornej oběd se vším všudy.. a ta svíčková taky neměla chybu :-). A když už jsme byli kousek od Marti$e, bylo by vysloveně nezdvořilé nepřibrzdit alepoň na chviličku.. ani jsme jim ten bazénový mejdan moc nerozložili, za hoďku už jsme byli zase v sedlech.

Z Kralup už se nejelo nic moc, sice po rovince, ale začal foukat vítr a těch kiláčků už jsme taky měli celkem dost. Přes Veltrusy, kolem vody přes Zálezlice do Obříství. Tam mě zachránil vlastik, když mi jako na Tour přinesl studený pití až doprostřed silnice :-) Po krátké pauzičce do Neratovic, u vody jsme si dali menší večeři a vyrazili dál. Pomalu se začalo smrákat, na tacháči skoro stovka, už se nechtělo. Naštěstí nám moc nechybělo, za Ovčáry je jezero, u jezera pěkný lesík s pláží a vzadu mezi stromy je takova boudička.. a tam výborně hrajou, točej asi nejlepší desítku co jsme měli (možná to bylo tou pozdní hodinou a 102km na tacháči). Takže jsme popili, nechali si natočit do foroty a pak tam ještě dvě hoďky seděli potmě a kecali. A pak jsme se jenom odvalili o kousek dal.. 102km

Ráno přehodnotil McMlok situaci a rozjel se k domovu. Stýffka jsme nechali dospat a dali si s Vlastikem koupačku v jezeře, pak jsme koukali na vodní lyžařky.. Poslední společná část byla krátká, dojeli jsme do Brandýsa do naší oblíbené mexické restaurace, která tam už nebyla. Místo ní jiný podnik, sice dražsí, ale výborně vařej, tak snad jim to vydrží. Po obědě zamiřil Vlastik zpátky a já se Stýffkem na Čelakovice. Někde se stala navigační chybička, takže jsem si vytvořili vlastní cestu hustým porostem a nakonec přecejenom vyjeli v Káraném. Poslední společná malinovka a v čelakovicích definitivní rozpuštění letošních kol. Přetáhnul jsem kolo přes zdymadla, dotankoval vodu u Zuzky v Přerově, ve Bř u našich něco pojedl a po čtvrté se potkal s rodinkou před barákem. 44km

Pár zajímavostí z cesty:
  • Stoupání v úsecích 90.97 km (43 %) - Klesání v úsecích 98.69 km (47 %)
  • Maximální výška 558 m n.m. - Minimální výška 161 m n.m.
  • Převýšení 397 m - Celkem nastoupáno výškových metrů 2164 m (sklon 2.4 %)
  • Počet navštívených kulturních památek / muzeí: 0 / 1
  • Powered by: Finlandia, Jameson, Královská medovina, Amundsen
    A nakonec letošní sestava:
  • Mlok - vedoucí a navigátor
  • Vlastik - zástupce vedoucího
  • Koubass - meterolog
  • Styff - remcal výpravy
  • Kjss - brzdič a pesimista
A na závěr tu máme malou anketku: Co se nám cestou líbilo .. A-G..

Kajass 2013-01-08 13:38:07

Že hlasoval Lukas pro Bčko je jasný, má to tak rád :-) Ale tou Myškou bych si jistej nebyl.. nicméně bych souhlasil, realita byla (výjmečně) lepší jak fotka..

Michalka 2012-11-17 20:53:00

Lukass 2012-11-17 20:52:43

Lenka a Patrik 2012-11-17 20:52:14

Dana 2012-11-17 20:51:19

Kajass 2012-08-31 09:43:37

Vlastiku neboj, pristi rok bude ve znameni "navratu ke kořenům" :-)

Vlastik 2012-08-29 20:46:06

Mám pocit, že jsme tentokrát nepřespávali dál jak 50 Metrů od hospody :-) ... jo, kde jsou ty časy, kdy jsme hledali místo na spaní hluboko v šumavských lesích ;-)

Kajass 2012-08-27 12:39:04

Taky proto je tam napsaný "návštěva u Vítka" :-)

Marti$ 2012-08-27 09:03:38

A moje ucast byt kratka se nepocita? Myslim, ze jeste ted mate kola oblepeny vitkovyma samolepkama :)

Vlastik 2012-08-26 23:17:45

D F :-)

Kubass 2012-08-24 13:50:01

kdybych nevěděl jakej jseš tak se snad urazim, nebo se urazim i přes to

Kajass 2012-08-24 13:06:17

Věčně nespokojený Kubass.. a příště to jedeš celý, a ne že se v půlce zdejchneš, sabotére..

Kubass 2012-08-15 15:35:58

Super akce i když to tak z článku nevypadá.

Přidání vlastního komentáře k této akci